Overslaan en naar de inhoud gaan

Wordt het nog wat met onlinebereiksonderzoek?

DDDMM (Dutch Digital Media Measurement) zegt de samenwerking met onderzoekspartner GfK op. Waarom is het toch zo moeilijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En weer staat het onlinebereiksonderzoek ter discussie. Zes grote uitgevers (TMG, Sanoma, De Persgroep, NPO, Marktplaats en Sanoma) met DDMM. De parallellen met de ondergang van voorganger Stir zijn frappant.  Evenals twee jaar geleden is er een onderzoekspartij die de gewekte verwachtingen niet kan waarmaken. En ook nu is er weer een aantal grote online-exploitanten die het vertrouwen in de opzet van het onderzoek verliezen en de samenwerking opzeggen. Voorlopig nog wel met de kanttekening dat dat laatste absoluut niet het einde van het onderzoek hoeft te zijn.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in