Overslaan en naar de inhoud gaan

Viktor & Rolf Reclamemannen van het Jaar

Modeontwerpers Viktor & Rolf zijn gisteren in Studio K in Amsterdam uitgeroepen als Reclameman van het Jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het duo, dat zelf niet aanwezig was, kreeg de prijs van MarketingTribune omdat 'beide Nederlandse heren merkinconen zijn geworden die internationaal grote bekendheid genieten. Hun shows zijn briljante explosies van creativiteit, trekken altijd weer de aandacht. Het merk V&R wordt uitgerold via onder meer hun eigen geuren, samenwerking met H&M en in 2008 met Diesel. Ze zijn de trots van onze creatieve industrie.' Hoofdredacteur Luuk Ros noemt de keuze voor Viktor & Rolf in zijn commentaar shockerend maar charmant.

related partner content for mobile comes here

De uitverkiezing van Viktor & Rolf past in de trend dat de Reclameman van het Jaar steeds vaker buiten het echte marketing-communicatievak wordt gezocht. Dit jaar waren ook genomineerd: Jan-Willem Sieburgh (Rijksmuseum), Jacques Kuijf (FD Media Groep), Bas Verhart & Marleen Stikker (Picnic) en Hans van Dijk (Skipintro). De prijs werd uitgereikt door burgemeester Job Cohen, die vorig jaar werd uitgeroepen tot Reclameman van het Jaar. Jan-Willem Sieburgh kreeg de Publieksprijs die dit jaar voor het eerst werd uitgereikt.

De Gouden Zaag voor SRM reclametalent ging naar Karian Weijers en Thijs Bierstekers. Het team won dit jaar in Cannes nog een Gouden Leeuw en is twee weken geleden begonnen bij Wieden+Kennedy Amsterdam.

De Shooting Star voor SRM marketingtalent van het jaar ging naar Renee Peeters, die recent van SWOCC naar Br-nd Positioneringsgroep overstapte.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in