Overslaan en naar de inhoud gaan

Vaker een online advertentie zien, helpt de merkherkenning

Maar lang niet altijd, aldus Nielsen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Ja, er is een link tussen het aantal keer dat een consument wordt blootgesteld aan een online advertentie en een stijging van de merkherkenning en koopintentie. Aldus onderzoek van Nielsen, in Australië. Maar dat is niet altijd het geval.

related partner content for mobile comes here

Wat blijkt: als een consument een digitale advertentie tussen de 5 en 9 keer ziet, stijgt de merkherkenning tot 51 procent. Ook de koopintentie stijgt.

Maar dat geldt alleen voor campagnes die dit soort merkdoelstellingen hebben. Voor campagnes die bijvoorbeeld gaan voor merkvoorkeur, is een frequentie van 3 tot 6 keer optimaal.

Daarnaast gelden de resultaten niet voor iedere categorie. Voor FMCG, consumentenelektronica en retailmerken zorgt een hogere frequentie van advertenties wel voor een betere top- of-mind, voor financiële merken weer niet.

Daarom slaagt 22 procent van de digitale uitingen er niet in om effect te sorteren in de belangrijke merkmetrics, aldus de onderzoekers.

Beeld: Rabia Elif Aksoy, 123RF

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in