Unilever stoot Frans bedrijf af
Unilever wil Frigedoc, dochteronderneming van Unilever Frankrijk, verkopen aan Tourpagel om zo de concentratie op leidende merken bij haar…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Unilever verwacht dat de verkoop 80 miljoen euro oplevert. Het concern moet overigens nog enig geduld betrachten: de Franse mededingingsautoriteit en de ondernemingsraden moeten hun goedkeuring nog geven.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Frigedoc verkoopt onder de naam Agrigel diepvriesproducten rechtstreeks aan de consument. Door het samengaan met Tourpagel, dat eveneens is gespecialiseerd in de verkoop aan huis van verse en diepvriesproducten, ontstaat een nieuwe onderneming die onbetwiste marktleider wordt.
De verkoop van Frigedoc past in de operatie De Weg naar Groei, een strategie waarmee Unilever door te focussen op minder merken meer winst wil behalen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid