Overslaan en naar de inhoud gaan

Twiller: een long tail-roman

Matt Richtel, redacteur bij de New York Times, startte onlangs met het schrijven van een roman.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Matt Richtel, redacteur bij de New York Times, met het schrijven van een roman.

related partner content for mobile comes here

start met een man die wakker wordt in de bergen van Colorado, last heeft van geheugenverlies, maar toch het gevoel heeft dat hij een moord heeft gepleegd.

Hij gebruikt de Twitter-functie op zijn telefoon om achter de waarheid te komen. Een beetje als de film , maar dan de mobiele versie.

En daar stopt het verhaal. De rest van de roman, Twiller genaamd, wordt ingevuld door tweets op .

Richter ziet de roman als een experiment, als een kort verhaal met een 'long tail'. De long tail is op dit moment echter nog niet erg lang, 535 mensen lezen het verhaal.

Maar de media beginnen het op te pikken, en . Dus met die long tail kan het nog wel goed komen.

Ik ben benieuwd of deze nieuwe manier van boeken lezen (steeds kleine stukjes van 140 characters tot je nemen en wachten tot je volgende tweet) bij een groot publiek zal aanslaan.

Net als dat deed voor videokijkers op Youtube, een tijd terug.

(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in