Overslaan en naar de inhoud gaan

Tour levert Utrecht miljoenen euro's aan mediawaarde op

Cijfers boven verwachting
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Utrecht plukt de zoete vruchten van de Grand Depart van de Tour de France deze zomer. Toerisme Utrecht berekende een mediawaarde van circa 1,5 miljoen euro aan artikelen die verschenen in internationale media. Maar de werkelijke waarde is nog veel groter omdat lang niet alle exposure is gemeten.

related partner content for mobile comes here

Dat op zijn site.

De 1,5 miljoen euro komt uit een berekening van de waarde van de artikelen in internationale media die enkel de journalisten schreven die op uitnodiging vanToerisme Utrecht naar de Domstad kwamen. Dat waren 180 artikelen. De waarde vertegenwoordigt een equivalent in euro&;s dat normaal gesproken aan advertenties betaald zou moeten worden in diezelfde media.

Alleen printwaarde berekend

&;Wat dus niet in die berekening zit zijn alle artikelen die geschreven zijn door media die niet op onze uitnodiging in de stad waren&;, licht Suzanne Canisius toe, de coördinator Pers & Communicatie bij Toerisme Utrecht. &;Daarnaast betreft de berekening alleen de printwaarde van de betrokken media en dus niet de aandacht die er online en via social media kanalen is gegeven aan de Grand Depart en Utrecht.&; Volgens Canisius wordt de de mediawaarde daarvan nog niet berekend.

Compleet

Toerisme Utrecht werkt met de Media Info Groep voor het maken van de berekeningen. Voor het eind van dit jaar komen ook nog de binnenlandse mediacijfers binnen naar aanleiding van het Utrechtse Tourbezoek. En in maart/april kan er een compleet beeld van de mediaexposure over 2015 worden gegeven als ook de gegevens zijn verwerkt van alle aandacht voor Utrecht in internationale media los van impuls die de Tour de France gaf.

Uitnodiging

Canisius: &;De cijfers die we nu al binnen hebben zijn boven verwachting. Ze tonen aan dat ons beleid werkt om journalisten uit te nodigen in onze stad. We werken daarbij vaak samen met het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) en delen dan de kosten. De reiskosten worden betaald door het NBTC en de verblijfskosten door ons.&;

Geschreven door: Koen van Tankeren

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in