Toolkit voor mond-tot-mond marketing
De toolkit bestaat uit een verzameling documenten die het bedrijven makkelijk moet maken om op een juiste wijze met word of mouth-marketing om te gaan. Er zijn voorbeeldbrieven, contracten, stramienen voor persberichten en andere documenten. Alles bedoeld om te helpen bij het creëren van ethisch verantwoord word of mouth-beleid naar consumenten, werknemers en tussenpersonen.
Dell heeft de toolkit inmiddels aangeschaft. De documenten moeten de computerfanirkant helpen bij het opstellen van een helder en transparant beleid wat betreft Dell’s weblogprogramma. Dell wil hiermee een Code of Conduct ontwikkelen voor alle online communicatiekanalen.
Dit is het derde ethisch instrument dat WOMMA introduceert. Eerder kwam de stichting met een Ethics Assessment Tool, die bedrijven helpt met het identificeren van misleidende word of mouth. Vervolgens stelde de stichting de '10 weblog-geboden' op voor marketeers die zaken willen doen met webloggers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid