Overslaan en naar de inhoud gaan

Brussel blij met obesitas-acties Unilever

De Europese Commissie heeft in de strijd tegen zwaarlijvigheid een pluim uitgedeeld aan bedrijven, waaronder het Nederlands-Britse Unilever.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever gebruikt veel minder foute vetten, suiker en zouten voor haar producten, zoals Solero ijs en Calvé saus. Het biedt ook meer light varianten. Lof was er ook voor McDonald's, dat op de doosjes hamburgers en frietjes balkjes heeft geplaatst met informatie over vet, zout en suiker. Frisdrankgiganten als Coca Cola en Pepsi kregen een Europese schouderklop omdat ze vrijwillig geen reclame meer richten op kinderen.

related partner content for mobile comes here

“Hopelijk krijgen deze bedrijven snel navolging,” zei Europees Commissaris Markos Kyprianou (Gezondheid) donderdag jl. Een op de drie Europeanen is te zwaar. De eurocommisaris vindt het daarnasat alarmerend het dat het aantal te zware kinderen in de EU jaarlijks met 400.000 toeneemt. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in