Tips om webloggers te paaien


Dat signaleert weblog Marketingfacts. Het weblog signaleert onder meer dat het Nederlands Bureau voor Toerisme (NBTC) recentelijk 25 Amerikaanse bloggers uitgenodigd om Amsterdam te bezoeken in de ze bij thuiskomst over de stad gingen bloggen. Wie wil weten hoe je een weblogger stroop om de mond moet smeren, kan terecht bij de via Erno Hannink gespotte weblog van Guy Kawasaki onder het kopje ’How to Suck Up to a Blogger . Enkele tips van Kawasaki:
- Zorg dat je product goed is. Bloggers zijn minder tolerant en genuanceerd in hun uitingen dan journalisten en ze zullen hun ongeredigeerde mening over een ondeugdelijk product geven
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- Citeer en link door. Bloggers zijn minder snel geneigd een bedrijf door het slijk te halen dat vleiend naar hun log doorlinkt
- Stuur complimenteuze e-mails waaruit blijkt dat je het blog vaak raadpleegt
- Geef de blogger hebbedingetjes van het bedrijf; de meeste bloggers krijgen niet betaald voor hun inspanningen en zijn volgens Kawasaki blij met attenties als petjes, t-shirts en samples
- Maak vrienden met bloggers voordat je ze nodig hebt, en niet pas wanneer je in een PR-crisis zit en hen nodig hebt
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid