Overslaan en naar de inhoud gaan

Tips om webloggers te paaien

Weblogs worden steeds vaker door bedrijven benaderd met het verzoek of ze over hun product of dienst willen schrijven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat signaleert weblog Marketingfacts. Het weblog signaleert onder meer dat het Nederlands Bureau voor Toerisme (NBTC) recentelijk 25 Amerikaanse bloggers uitgenodigd om Amsterdam te bezoeken in de ze bij thuiskomst over de stad gingen bloggen. Wie wil weten hoe je een weblogger stroop om de mond moet smeren, kan terecht bij de via Erno Hannink gespotte weblog van Guy Kawasaki onder het kopje . Enkele tips van Kawasaki:

related partner content for mobile comes here

- Zorg dat je product goed is. Bloggers zijn minder tolerant en genuanceerd in hun uitingen dan journalisten en ze zullen hun ongeredigeerde mening over een ondeugdelijk product geven

- Citeer en link door. Bloggers zijn minder snel geneigd een bedrijf door het slijk te halen dat vleiend naar hun log doorlinkt

- Stuur complimenteuze e-mails waaruit blijkt dat je het blog vaak raadpleegt

- Geef de blogger hebbedingetjes van het bedrijf; de meeste bloggers krijgen niet betaald voor hun inspanningen en zijn volgens Kawasaki blij met attenties als petjes, t-shirts en samples

- Maak vrienden met bloggers voordat je ze nodig hebt, en niet pas wanneer je in een PR-crisis zit en hen nodig hebt

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in