Overslaan en naar de inhoud gaan

Tijdschriften nemen internet steeds meer serieus

Uit een onderzoek onder 71 Amerikaanse publiekstijdschriften blijkt dat tijdschriften voorzichtig starten met online strategieën.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het onderzoek van de International Federation of van Periodical Press (IFPP) blijkt verder dat veel tijdschriften hun abonnementenaantallen zien teruglopen als gevolg van de concurrentie op internet, maar ondanks de kannibalisatie nog steeds niet echt zin hebben om flink te investeren in de ontwikkeling van nieuwe online content. De IFPP heeft een aantal bevindingen uit het onderzoek op een rijtje gezet:

related partner content for mobile comes here
  • Primaire doelen van uitgevers: het ontwikkelen van een nieuw online publiek, en nieuwe lezers aantrekken voor de printedities.
  • Inkomsten en winsten halen uit lange termijn projecten is tweemaal zo belangrijk als geld verdienen aan korte termijn projecten.
  • Acht op de tien uitgevers verwachten een uitbreiding van de internetwerkzaamheden binnen een jaar.
  • Meer dan de helft van de uitgevers zegt dat door de komst van de website het lezerspubliek van het tijdschrift met 20 procent is gegroeid.
  • Bij meer dan de helft van de sites die een maandelijkse printuitgave ondersteunt, wordt de online content meer dan eens per dag ververst.
  • Zes op de tien sites bieden chat of online discussie
  • Tweederde van de uitgevers hebben met de websites nieuwe (online) adverteerders binnen gehaald
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in