Overslaan en naar de inhoud gaan

Terugkijken: de webcasts van Adobe - de belangrijkste lessen

Hoe overstijg je de verwachtingen van een klant? Kijk hier de webcasts van Adobe over het verbeteren van de customer experience.
Bouwhuis
Bouwhuis

De afgelopen weken werd door Adobe in een serie van drie webcasts uitgelegd hoe marketeers de customer experience kunnen verbeteren. Heb je de webcasts gemist? Geen nood. Alle afleveringen terugkijken kan hier. Gespreksleider Maarten Bouwhuis laat zijn licht schijnen op wat, volgens hem, de belangrijkste lessen waren.

related partner content for mobile comes here

Webcast 1: Digitale ongelijkheid beslechten

Uit onderzoek van Adobe blijkt dat er sprake is van digitale ongelijkheid tussen bedrijven. Maar hoe komt het dat het ene bedrijf hierin verder is dan het andere? En wat kun je daar aan doen? Gesprekleider Maarten Bouwhuis vat het samen: ‘Organisaties kunnen op drie niveau’s klantgerichter werken: 1. Brand 2. Campaigning en 3. ‘In het moment marketing’.  ‘Dat vraagt slim omgaan met data en de organisatie hierop aanpassen’.

Webcast 2: Een gepersonaliseerde ervaring bieden

Veel data hebben is belangrijk, maar die op een goede manier duiden is belangrijker. Hoe herken je de klant? En wat zijn diens verwachtingen? Personalisatie heeft niets te maken met een slimme marketing campagne. Waarmee dan wel? Richt je organisatie op zo’n manier in dat iedereen goed met data kan omgaan. Mark de Koo van Deloitte noemt dat ‘contextueel gebruik van data’. Bouwhuis: ‘Dus ben je in staat data te koppelen in je organisatie en datascience-teams hier slimme dingen mee te laten doen? Als je dat wil bereiken, dan kan je organisatie niet in silo’s zijn georganiseerd. Je moet dan werken met multifunctionele teams. IT en marketing moeten connected zijn.’

Webcast 3: Verwachtingen overstijgen

In een wereld zonder cookies hebben marketeers niet meer zo makkelijk toegang tot veel data. Dus moet de klant daar toestemming om worden gevraagd. Maar hoe zorg je ervoor dat de klant daarmee akkoord gaat? ‘Je moet goed begrijpen waarom klanten data met jou delen.’ Verder in de derde aflevering: Hoe Essent de campagne personaliseerde met een psv-shirtje en krijg je antwoord op de vraag: als je third party data straks moeilijker te verkrijgen is, wat kun je dan wel doen? Bouwhuis: ‘Het gebruik van third party data zal afnemen, Dus moeten organisaties zorgen voor data die klanten direct beschikbaar stellen.’ Hoe je dat doet? ‘Bijvoorbeeld via hun eigen online omgeving en het gedrag van mensen in de interactie met bedrijven.'

Maarten Bouwhuis is presentator & Dagvoorzitter

Podcasts: Voorbij de anderhalve meter op BNR Nieuwsradio
Hoe we leven en werken in de nieuwe normaal. Luisteren.

Let’s go online
Presentatie en ontwikkeling formats podcasts en webinars.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in