Overslaan en naar de inhoud gaan

Dirk van den Broek daagt concurrentie uit met prijsverlagingen

De supermarkt verlaagt prijzen van duizend producten wegens de coronacrisis. Een prijsoorlog ligt mogelijk in het verschiet.
Dirk van den Broek
Dirk van den Broek
© 123rf
Dirk van den Broek
Dirk van den Broek
© 123rf

Werd vorige week nog bekend dat Albert Heijn zijn prijzen fors aan het opkrikken was, vrijdag maakt Dirk van den Broek bekend de prijzen van bijna duizend producten blijvend te verlagen. De omvang van het prijsvoordeel verschilt per product, aldus een woordvoerster. Aan de producten van A-merken, verse groenten en fruit, brood en vlees komt in de loop van komende weken een nieuw prijskaartje te hangen.

related partner content for mobile comes here

Crisis

Directeur Marcel Huizing haalt de coronacrisis aan als de motivatie om prijzen neerwaarts aan te passen. 'Juist in deze tijd is het voor mensen heel belangrijk om voordelig boodschappen te kunnen blijven doen.'

De supermarkt heeft verder geen eenduidig antwoord op de vraag of de actie een prijsoorlog met concurrenten zal ontketenen. 'Ik weet niet of we hiermee dat gaan veroorzaken', zegt een woordvoerster. Ze benadrukt dat het wel om een campagne gaat die lang duurt. 'De prijzen blijven laag.'

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Marc Fahrner

Ach ja, we verlagen de prijzen weer eens. Dat doet het bij de consument nu eenmaal altijd goed. Dirk vindt het belangrijk dat we goedkoop boodschappen kunnen blijven doen. En dat terwijl de prijzen in Nederland al tot de lagere horen. Gaat Dirk het uit de eigen marge betalen? Of moeten er weer toeleveranciers (en daarmee toeleveranciers van toeleveranciers etc.) onder het mes? Alles om ons, milieubewuste, gelijkheid nastrevende, wereldverbeteraars wel die lekkere lage prijs te kunnen voorschotelen? Maar ja, nu houden we meer over om ook dat retourtje Griekenland voor € 35,- te kunnen scoren.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in