Talpa-logo lijkt niet op dat van Taste
Een logo met bolletjes zoals het Taste-logo zou te weinig onderscheidend zijn om beschermd te kunnen worden tegen inbreuk. Het bureau sommeerde Talpa in september 2005 het voeren van haar logo te staken vanwege inbreuk op het auteurs- en merkenrecht. Taste zegt dat het nog regelmatig ‘wordt geconfronteerd met verwarring in de markt’.
Tijdens een zitting in april legde advocaat Gino van Roeyen vele getuigenverklaringen voor die er op duidden dat taste wel degelijk last had van de gelijkenis. De rechter besloot in het nadeel van Taste.
Hans Brouwer van Taste: ‘We hebben ons logo ingeschreven omdat we het willen beschermen tegen situaties als deze. Veel mensen associëren en verwarren ons logo met dat van Talpa en dat willen we niet. Dus vechten we het aan. Wij vinden dat de rechter ten onrechte heeft aangenomen dat de logo’s onvoldoende op elkaar lijken.’ Daarom gaat het bureau in hoger beroep, aldus Brouwer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid