Overslaan en naar de inhoud gaan

Talpa-logo lijkt niet op dat van Taste

Het Talpa-logo maakt geen inbreuk op het auteurs- en merkrecht van reclamebureau Taste. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam vorige week…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een logo met bolletjes zoals het Taste-logo zou te weinig onderscheidend zijn om beschermd te kunnen worden tegen inbreuk. Het bureau sommeerde Talpa in september 2005 het voeren van haar logo te staken vanwege inbreuk op het auteurs- en merkenrecht. Taste zegt dat het nog regelmatig ‘wordt geconfronteerd met verwarring in de markt’.
Tijdens een zitting in april legde advocaat Gino van Roeyen vele getuigenverklaringen voor die er op duidden dat taste wel degelijk last had van de gelijkenis. De rechter besloot in het nadeel van Taste.

related partner content for mobile comes here

Hans Brouwer van Taste: ‘We hebben ons logo ingeschreven omdat we het willen beschermen tegen situaties als deze. Veel mensen associëren en verwarren ons logo met dat van Talpa en dat willen we niet. Dus vechten we het aan. Wij vinden dat de rechter ten onrechte heeft aangenomen dat de logo’s onvoldoende op elkaar lijken.’ Daarom gaat het bureau in hoger beroep, aldus Brouwer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in