Overslaan en naar de inhoud gaan

SuperHeroes brengt Refugee Emojis onder bij Verenigde Naties

Het creatieve bureau lanceert met 'Refugees are #RealPeople' een platform voor bijzondere verhalen van vluchtelingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens  gaat de politieke discussie allang niet meer alleen over de humanitaire noodzaak van opvang. Met vraagt het creatieve bureau samen met  - de Amerikaanse vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties - aandacht voor de vluchteling als mens.

related partner content for mobile comes here

vroeg SuperHeroes Amsterdam aandacht voor noodhulp aan vluchtelingen met een speciaal emoji-toetsenbord. Mensen die het toetsenbord downloadden, doneerde hun aankoopbedrag direct aan Artsen zonder Grenzen. Naar aanleiding van deze actie werd het bureau door de UNHCR uitgenodigd om ook in de Verenigde Staten bij te dragen aan meer bekendheid over de crisis.

De nieuwe campagne mocht echter niet alleen gaan over problemen, maar moest (juist) hoop, kansen en voorspoed bespreekbaar maken. In verbeelden de emojis verschillende thematieken rond de crisis. Daarnaast is er een uitgebreide set aan campagnemiddelen ontwikkeld, van billboards en t-shirts tot social posts.

Eén van de verhalen die de campagne vertelt is dat van Hany, een blinde fotograaf die dankzij zijn passie een toekomst voor zichzelf creëert. Met deze campagne hoopt USA for UNHCR meer steun te krijgen voor hun werk. De vluchtelingenorganisatie en zijn partners zorgen onder andere voor directe hulp als medicijnen en onderdak, maar ook voor educatie en preventie van epidemieën.

SuperHeroes ontwikkelde de campagne in samenwerking met mobiele ontwikkelaar .

Kijk voor meer informatie en de downloadlinks op de .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in