Stoute tekst van Organics mag


De campagne van Organics toonde een vrouw die twaalf verschillende haardrachten demonstreert. In de onderschriften bij de foto's stond welke houding zij aannam, zoals 'play with me' (speel met me), 'have fun with me' (heb plezier met me) en 'shag me' (vrij met me). Een 'shag' is eveneens een kapsel waarbij het haar in laagjes is geknipt.
Lezers van de tijdschriften Essentials, Prima en Woman vonden de uitdrukking echter beledigend. Zij beklaagden zich zowel bij de tijdschriftredacties als bij de Advertising Standards Authority (ASA), de Engelse Reclame Codecommissie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLever Faberge verweerde zich door te stelen dat uitgebreid consumentenonderzoek was gedaan tijdens de ontwikkeling van de campagne. Geen van de daarbij ondervraagde vrouwen tussen de 35 en 40 jaar zou zich beledigd hebben gevoeld door de kreet 'shag me'. De ASA ondersteunt de zeepfabrikant. In haar uitspraak wees zij erop dat 'shag me' een veelgebruikte en humoristische tekst is, die niemand serieuze schade oplevert. (Bron: Brand Republic)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid