Overslaan en naar de inhoud gaan

Stoute tekst van Organics mag

Een campagne van Organics, een shampoomerk van Lever Faberge (Unilever), heeft maar liefst 30 klachten bij de Britse Advertising Standards…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne van Organics toonde een vrouw die twaalf verschillende haardrachten demonstreert. In de onderschriften bij de foto's stond welke houding zij aannam, zoals 'play with me' (speel met me), 'have fun with me' (heb plezier met me) en 'shag me' (vrij met me). Een 'shag' is eveneens een kapsel waarbij het haar in laagjes is geknipt.

related partner content for mobile comes here

Lezers van de tijdschriften Essentials, Prima en Woman vonden de uitdrukking echter beledigend. Zij beklaagden zich zowel bij de tijdschriftredacties als bij de Advertising Standards Authority (ASA), de Engelse Reclame Codecommissie.

Lever Faberge verweerde zich door te stelen dat uitgebreid consumentenonderzoek was gedaan tijdens de ontwikkeling van de campagne. Geen van de daarbij ondervraagde vrouwen tussen de 35 en 40 jaar zou zich beledigd hebben gevoeld door de kreet 'shag me'. De ASA ondersteunt de zeepfabrikant. In haar uitspraak wees zij erop dat 'shag me' een veelgebruikte en humoristische tekst is, die niemand serieuze schade oplevert. (Bron: Brand Republic)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in