Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond adviseert Europa over spam

De Consumentenbond heeft in een brief aan het Europees Parlement alsnog gevraagd te stemmen voor een ‘opt-in regeling’ bij spam.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alleen dan hebben consumenten optimale mogelijkheden om gebruik van hun gegevens voor reclamedoeleinden te voorkomen, zo vindt de Consumentenbond. Op woensdag 5 september stemt het Europees Parlement over een richtlijn die voorschrijft hoe het zit met de bescherming van persoonsgegevens in elektronische communicatie. Daarbij zal er gestemd worden over hoe consumenten kunnen aangeven dat ze geen reclame via e-mail wensen te ontvangen, opt-in of opt-out. Bij opt-in moeten consumenten zelf aangeven of zij reclame via de e-mail willen ontvangen. Bij opt-out gaan bedrijven ervan uit dat zij reclame mogen versturen. Alleen als consumenten daar geen prijs op stellen, moeten ze dat zelf expliciet aangeven (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in