Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterfhuis Bruna

'Dertig jaar geleden had ik het filmpje van Bruna precies zo kunnen uitzenden.'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Mijn vader was uitgever van onder andere van Paulus de Boskabouter, Pippi Langkous en Karlsson van het Dak. Hij is alweer zo’n 30 jaar geleden overleden maar gisteren voelde ik dat hij zich omdraaide in zijn urn. Toen zag hij door mijn ogen voor het eerst de meest recente commercial van Bruna. Dit is wat hij tegen me zei:

related partner content for mobile comes here

'Dertig jaar geleden hadden ze dit filmpje precies zo kunnen uitzenden! Het trage tempo past precies bij de jaren tachtig. Dit is nu oninteressant, clichématig en het staat zelfs niet met één grote teen in vandaag. 

De ene na de andere boekhandelaar staat hier aan de poort, ze hebben de aanslagen van de Bol.com’s, illegale downloads en e-readers niet overleefd. Ik zou verwacht hebben dat Bruna, ooit een machtige partij, marketeers aanstelt die scherpte aanbrengen als antwoord op de paniek die de eigenaren ongetwijfeld ten deel valt. 

Ken je die uitdrukking: If you do what you did, you get what you got? Voor boekhandelaren gaat die suffe wijsheid niet op hoor! Boekwinkels zijn sterfhuizen die iets geniaals moeten bedenken om te overleven. Als ze niet snel iets doen, dan krijg ik het nog druk hierboven.'
 


 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in