Overslaan en naar de inhoud gaan

Sms-diensten misleiden jongeren

Er moet een einde komen aan misleidende sms-diensten voor jongeren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van en Digivaardig & Digibewust blijkt dat een kwart van de jongeren wel eens is opgezadeld met een ongewild abonnement op een sms-dienst. Er werden duizend kinderen van 8 t/m 17 jaar ondervraagd.

related partner content for mobile comes here

Vaak zonder dat ze het weten zijn jongeren tussen de 10 en soms wel 250 euro kwijt aan diensten als wallpapers, ringtones en spelletjes voor de mobiele telefoon. Ook kinderen tussen 8 en 12 jaar zijn soms al de dupe van deze misleiding.

Mijn Kind Online zegt dat er met misleidende sms-diensten miljoenen worden verdiend. 'Ondanks een gedragscode zijn de problemen door de sms-industrie niet opgelost. Regelmatig is reclame slim verpakt in spelletjes, quizzen en prijsvragen.' Volgens Mijn Kind Online worden de sms-diensten vaak gepromoot via tv-zenders als TMF, maar ook op sites voor kinderen.

De Reclame Code Commissie vond die reclames de afgelopen jaren keer op keer misleidend. Uit het onderzoek blijkt dat vooral vmbo-leerlingen vaak slachtoffer zijn van een ongewenst abonnement.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in