Consumenten VS stappen over op huismerk


Het ziet ernaar uit dat velen na de recessie trouw blijven aan de private labels. De verkoop van het aantal huismerken groeide van januari 2009 tot oktober 2009 met 5,3 procent. Het totaal aantal verkochte supermarktartikelen daalde met 2,3 procent. Vooral van de productcategorieën zuivel, blikgroenten en fruit, babyvoeding, diepvriespizza's, dressings, mayonaise en snacks kochten consumenten veel meer private labelproducten.
Marktonderzoeker Mintel signaleert dat bestaande, en dus niet nieuw gelanceerde huismerken, veel van de groei voor hun rekening nemen. Dat betekent dat consumenten bekende huismerken (her)ontdekken. Retailers als Walmart, Target en 7-Eleven reageren op de vraag naar private labels met marketingcampagnes die inzetten op vertrouwdheid en 'waar voor je geld'. A-merken als Kraft en Kellogg zetten in hun campagnes innovatie en emotie centraal.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUit onderzoek van de Hartman Group blijkt dat 43 procent van de Amerikaanse consumenten die het afgelopen jaar private labelproducten geprobeerd heeft, dat ook volgend jaar blijft doen. 46 procent van deze gebruikers vindt de kwaliteit van huismerken beter dan verwacht. Als reactie komt onder meer P&G met lager geprijsde versies van zijn A-merken.
Bron: Brandweek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid