Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten VS stappen over op huismerk

Amerikaanse consumenten zijn door de financiële crisis massaal overgestapt op huismerken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het ziet ernaar uit dat velen na de recessie trouw blijven aan de private labels. De verkoop van het aantal huismerken groeide van januari 2009 tot oktober 2009 met 5,3 procent. Het totaal aantal verkochte supermarktartikelen daalde met 2,3 procent. Vooral van de productcategorieën zuivel, blikgroenten en fruit, babyvoeding, diepvriespizza's, dressings, mayonaise en snacks kochten consumenten veel meer private labelproducten.

related partner content for mobile comes here

Marktonderzoeker Mintel signaleert dat bestaande, en dus niet nieuw gelanceerde huismerken, veel van de groei voor hun rekening nemen. Dat betekent dat consumenten bekende huismerken (her)ontdekken. Retailers als Walmart, Target en 7-Eleven reageren op de vraag naar private labels met marketingcampagnes die inzetten op vertrouwdheid en 'waar voor je geld'. A-merken als Kraft en Kellogg zetten in hun campagnes innovatie en emotie centraal.

Uit onderzoek van de Hartman Group blijkt dat 43 procent van de Amerikaanse consumenten die het afgelopen jaar private labelproducten geprobeerd heeft, dat ook volgend jaar blijft doen. 46 procent van deze gebruikers vindt de kwaliteit van huismerken beter dan verwacht. Als reactie komt onder meer P&G met lager geprijsde versies van zijn A-merken.

Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in