Sir Martin Sorrell in jubileumeditie Adformatie
'Of Google met ons wil samenwerken of ons om zeep wil helpen... daar lopen de meningen binnen onze organisatie over uiteen', zegt WPP-ceo Sir Martin Sorrell deze week in Adformatie. Hij noemt Google een angstaanjagend en intimiderend bedrijf.
Toch werkt WPP steeds meer samen Google. In 2012 besteedde WPP 2 miljard bij Google. 'Onze mediaboekingen beslaan nu 90 miljard dollar wereldwijd, en onze grootste mediarelatie is News Corp, gevolgd door Google dat snel groter wordt en de 2,5 miljard van News Corp waarschijnlijk dit jaar nog evenaart.' De bestedingen bij Facebook lopen op tot 400 miljoen dollar.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaIn zijn jaarverslag schrijft Sorrell dat we in een door data geregeerde wereld leven en dat zijn branche in toenemende mate rapporteert aan cto's. 'Ik vind dat consumenteninzichten, of data investment management zoals wij het noemen, in Cannes thuishoort. Het is een grote fout om dat daar buiten te sluiten. Engineers en mediamensen kunnen ook creatief zijn.'
Sorrell doet vele gepeperde uitspraken over de fusie van het jaar tussen Publicis en Omnicom. 'Niemand ziet de voordelen, behalve dan de winst voor afzwaaiende leidinggevenden.'
Dit en meer in de jubileumeditie van Adformatie die vrijdag op de mat ligt. Het thema is 'The Future of Advertising. Waar staan we in 2053?' Niet alleen Sorrell laat zich erover uit, maar ook RG/A's Bob Greenberg, Spotify's Gary Liu en van eigen bodem onder meer David Snellenberg (Dawn) en futurologen Paul Ostendorf en Barbara van Veen.
Bekijk ook de speciale jubileumsite.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid