Overslaan en naar de inhoud gaan

Sir Martin Sorrell in jubileumeditie Adformatie

Is Google nu vriend of vijand? Sir Martin Sorrell ziet door de bomen het bos niet meer, zegt hij in een speciale editie van Adformatie ter…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Of Google met ons wil samenwerken of ons om zeep wil helpen... daar lopen de meningen binnen onze organisatie over uiteen', zegt WPP-ceo Sir Martin Sorrell deze week in Adformatie. Hij noemt Google een angstaanjagend en intimiderend bedrijf.

related partner content for mobile comes here

Toch werkt WPP steeds meer samen Google. In 2012 besteedde WPP 2 miljard bij Google. 'Onze mediaboekingen beslaan nu 90 miljard dollar wereldwijd, en onze grootste mediarelatie is News Corp, gevolgd door Google dat snel groter wordt en de 2,5 miljard van News Corp waarschijnlijk dit jaar nog evenaart.' De bestedingen bij Facebook lopen op tot 400 miljoen dollar.

In zijn jaarverslag schrijft Sorrell dat we in een door data geregeerde wereld leven en dat zijn branche in toenemende mate rapporteert aan cto's. 'Ik vind dat consumenteninzichten, of data investment management zoals wij het noemen, in Cannes thuishoort. Het is een grote fout om dat daar buiten te sluiten. Engineers en mediamensen kunnen ook creatief zijn.'

Sorrell doet vele gepeperde uitspraken over de fusie van het jaar tussen Publicis en Omnicom. 'Niemand ziet de voordelen, behalve dan de winst voor afzwaaiende leidinggevenden.'

Dit en meer in de jubileumeditie van Adformatie die vrijdag op de mat ligt. Het thema is 'The Future of Advertising. Waar staan we in 2053?' Niet alleen Sorrell laat zich erover uit, maar ook RG/A's Bob Greenberg, Spotify's Gary Liu en van eigen bodem onder meer David Snellenberg (Dawn) en futurologen Paul Ostendorf en Barbara van Veen.

Bekijk ook de speciale .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in