Overslaan en naar de inhoud gaan

Second Screen case MediaBookers.nl

Mobiele media ter begeleiding van de Customer Journey
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 22 September j.l. introduceerde Mediabookers.nl haar online self-service portal voor het inkopen van on- en offline media (Radio, OOH, Print, TV en Online Advertenties) met een uitgebreide multimedia campagne vanaf het eigen platform. Mediabookers biedt marketeers de mogelijkheid om mediacampagnes direct aan te sturen.

related partner content for mobile comes here

Onderdeel van de introductie strategie was een gecombineerde TV/Online campagne: gericht op conversie van het bereik, gerealiseerd als sponsor van de zeer populaire televisieprogramma RTL Late Night show  van 22-26 September. Hiertoe werden korte online (met name mobiel) display campagnes vanaf het begin van iedere uitzending om 22:39 uur tot 01:30 uur (na afloop van de herhaling om 00:30 uur) ingezet, gericht op kijkers van de Late Night Show binnen de doelgroep.

Deze online media explosies gedurende en kort na afloop van de TV uitzendingen bereikten een vrij groot deel van de doelgroep (meer dan 255.000 unieke bezoekers) en resulteerden in een Tablet CTR (Click Trough Rate) van 0,20% (tov 0,07% op Desktop) bij een vrij lage eCPM van €1,97. Deze case laat goed zien hoe je mobiele conversie via een offline (TV) campagne kan genereren. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in