Overslaan en naar de inhoud gaan

Scheiding redactie & commercie op blogs hoeft niet echt

Afgelopen week hadden we een poll op molblog over de scheiding tussen redactie en commercie op blogs.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De redactie vindt dat ook op blogs bezoekers willen zien of postings uit commerciële motieven een plek krijgen.
En dat er dus een strikte scheiding moet zijn tussen redactie en commercie. Gelukkig was 57 procent van de 85 stemmers het met ons eens.

related partner content for mobile comes here

30 procent zegt echter dat Bloggers ook moeten leven en er dus bij een blog veel meer kan dan bij traditionele media. Het publiek is ook verstandig genoeg om de reclame te identificeren, vindt deze groep.

13 procent vindt de discussie een achterhoede gevecht. Sommige bloggers worden betaald door bedrijven en maken daar niet eens melding van. Geen haan kraait er naar.

Mmm?.57 procent is voor de scheiding redactie/commercie en 43 procent vindt dat dus niet nodig.
Wellicht zijn we ouderwets, maar we vinden dat bezoekers niet met vermomde commerciële boodschappen lastig gevallen moeten worden. Dus we blijven waakzaam.

Er staat nu weer een nieuwe poll links onder op deze pagina. Over de plannen van het kabinet voor de publieke omroep. Stem!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in