Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mailadressenboek op internet

Een zoekmachine voor e-mail- en internetadressen. Het lijkt het ei van Columbus dat vijf jaar geleden al ontdekt had moeten zijn, maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zijn bv Delfblue opende donderdag . Met 760 andere domeinnamen, waaronder internetaddressbook.com, hoopt hij de wereld te veroveren.

'Eigenlijk ongelooflijk dat zoiets nog niet bestond', aldus Van Tol over zijn 'vinding'. 'Hier is iets over het hoofd gezien.'

Pas een jaar is hij ermee bezig. De lucratieve verkoop van Marktplaats.nl, de virtuele rommelzolder die door het Amerikaanse internetveilinghuis eBay werd gekocht voor 225 miljoen euro, stimuleerde hem om een nieuwe goudmijn op internet te ontdekken.
Vier enthousiaste softwareprogrammeurs deden de rest.

Inmiddels leurt ABN Amro met zijn project om strategische partners te vinden. Zelf beschikt Van Tol niet over de financiën om het internationaal tot een succes te maken. De ondernemer heeft naar eigen zeggen al zo'n 800.000 euro uitgegeven, grotendeels gefinancierd uit de verkoop van een bedrijf in tuinartikelen.

Een patent op de zoektechniek is in Nederland verleend, met de rechten om dat wereldwijd met terugwerkende kracht uit te breiden.
'De techniek is complex. Ik heb daarom een voorsprong', stelt Van Tol.
Wie bijvoorbeeld Philips op van Tol's site intikt, krijgt een hele lijst met e-mailadressen van Philips-medewerkers. De zoekmachine kan echter niet helemaal vermijden dat ook zoekresultaten die bijvoorbeeld Google geeft bij dezelfde zoekterm, op computerscherm verschijnen. 'Dan moet ik de filter te strak instellen', aldus Van Tol.
Het intikken van mijn eigen naam leidt inderdaad vrij snel naar het colofon van www.marketing-online.nl en het gewenste e-mail adres.

Delfblue wil zijn inkomsten halen uit bedrijven en particulieren die tegen extra betaling extra informatie in de database van het bedrijf willen zetten. Ook denkt van Tol veel geld te kunnen
verdienen met advertentielinks bij de zoekopdrachten.
Volgens Van Tol is er veel belangstelling voor zijn onderneming. ABN Amro zou vooral praten met partijen die al bedrijvengidsen uitgeven en softwareontwikkelaars. Dromen over rijk worden durft de man uit het Brabantse Rijen nog niet. 'Ik wil dit bedrijf zo lang mogelijk vasthouden. Ik ben niet op zoek naar iemand die alleen maar een zak geld biedt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in