Overslaan en naar de inhoud gaan

Briljant. Strategic concentration

[Jeroen de Bakker] Afgelopen week was ik in New York voor het Leaders Live Seminar met sprekers als Tom Peters, Seth Godin, Rudy Giuliani…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[Jeroen de Bakker] Afgelopen week was ik in New York voor het Leaders Live Seminar met sprekers als Tom Peters, , Rudy Giuliani en Donald Trump. , vandaag deel 2 met Lou Gerstner's visie op leadership.

related partner content for mobile comes here

Lou Gerstner is de oude baas van IBM en redde aan het einde van de vorige eeuw Big Blue van de ondergang. Zelfs die nooit een financiële man de CEO van een bedrijf zou maken heeft het toegegeven: Lou did an incredible job!.

Gerstner had een goed verhaal. Hij vindt het formuleren van een visie makkelijk, het ontwikkelen van een strategie moeilijk en het executeren van de gekozen strategie het allermoeilijkst. Het verzinnen dat IBM zich moest gaan richten op de advisering met betrekking tot system integration was snel bedacht. De meeste tijd en energie heeft gezeten in het uitrollen van het plan dat een decentraal bedrijf weer met elkaar samen liet werken.

I thought culture was part of the game, now I know culture is the game, zei Gerstner vol overtuiging. Verder vertelde Lou dat de wereld waarin we leven enorm is veranderd. Het is niet meer de survival of the fittest, maar de survival of the fastest. Een ding dat Lou zei sprak mij zeer aan. Het komt overeen met wat ik de afgelopen jaren zelf heb geleerd met ondernemen. Je moet keuzes maken, selectief omgaan met kansen en vooral veel focus hebben. Gerstner had er een mooie term voor: strategic concentration. Die had ik zelf wel willen verzinnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in