Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL Nederland ziet winst flink stijgen

RTL Nederland heeft vorig jaar een nettowinst geboekt van 19,2 miljoen euro, een stijging van 33 procent. Volgens het mediabedrijf behaalde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2003 maakte het bedrijf nog een winst van 14,4 miljoen. De totale omzet steeg met 3,4 procent naar 338 miljoen euro (2003: 327 miljoen), waar het totale bedrijfsresultaat steeg met 56 procent naar 39 miljoen euro (2003: 25 miljoen).

related partner content for mobile comes here

De positieve resultaten zijn behaald door de goede kijkcijfers, waardoor een sterke positie in de televisie- en adverteerdersmarkt onstond. Ook werd er scherp ingekocht, wat een stevige kostenreductie tot gevolg had. RTL-baas F. van Westerloo: ‘De druk op de omzet uit tv-spotreclame wordt ruimschoots goedgemaakt door niet meer direct
aan spotjes gerelateerde activiteiten, zoals telefonie, sms, internet en teletekst.'

De zakenzender RTLZ (RTL5) is afgelopen jaar winst gaan maken. Vooral adverteerders uit het midden- en kleinbedrijf weten de zender nu te vinden. RTL noemt het resultaat extra bijzonder, omdat internationaal blijkt dat nieuws- en zakenzenders niet snel winst genereren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in