Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL Nederland en Rabobank met red button

RTL Nederland start samen met de Rabobank een pilot met als doel de kijker meer interactief te betrekken in een televisieprogramma. Daarbij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De red button wordt bij RTL Nederland al toegepast in commercials. Door het activeren ervan, krijgt de kijker meer informatie over het getoonde product of dienst. Het is de eerste keer dat deze exposuremogelijkheid gebruikt wordt in een televisieprogramma.

related partner content for mobile comes here

De red button applicatie is opgenomen in ‘My First Home’, een RTL 4-programma voor starters op de woningmarkt, waarin Rabobank participeert. Als de kijker tijdens het programma de red button in beeld ziet en deze met de afstandsbediening activeert, krijgt hij een pagina op de set top box te zien. Op deze pagina kan de kijker kiezen voor meer informatie over de producten en diensten van de Rabobank. Als de kijker het op prijs stelt kan de Rabobank later nog eens contact met hem opnemen.
Naast de red button in ‘My First Home’ zet de Rabobank ook een commercial in rond het programma, waarin de red button applicatie wordt gebruikt.
CCO Frank Eijken van RTL Nederland: ‘Wij zien de lancering van dit innovatieve red button concept als een aanscherping van ons crossmediale aanbod. Daarbij stelt het de adverteerder in de gelegenheid om rechtreeks contact te maken met zijn klanten en om op unieke wijze meer informatie over het product te geven.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in