RTL Nederland en Rabobank met red button


De red button wordt bij RTL Nederland al toegepast in commercials. Door het activeren ervan, krijgt de kijker meer informatie over het getoonde product of dienst. Het is de eerste keer dat deze exposuremogelijkheid gebruikt wordt in een televisieprogramma.
De red button applicatie is opgenomen in ‘My First Home’, een RTL 4-programma voor starters op de woningmarkt, waarin Rabobank participeert. Als de kijker tijdens het programma de red button in beeld ziet en deze met de afstandsbediening activeert, krijgt hij een pagina op de set top box te zien. Op deze pagina kan de kijker kiezen voor meer informatie over de producten en diensten van de Rabobank. Als de kijker het op prijs stelt kan de Rabobank later nog eens contact met hem opnemen.
Naast de red button in ‘My First Home’ zet de Rabobank ook een commercial in rond het programma, waarin de red button applicatie wordt gebruikt.
CCO Frank Eijken van RTL Nederland: ‘Wij zien de lancering van dit innovatieve red button concept als een aanscherping van ons crossmediale aanbod. Daarbij stelt het de adverteerder in de gelegenheid om rechtreeks contact te maken met zijn klanten en om op unieke wijze meer informatie over het product te geven.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid