Overslaan en naar de inhoud gaan

'Retailer moet mobiel prijzen checken juist aanmoedigen'

Uit Amerikaans onderzoek van Google blijkt dat vier op de vijf consumenten hun mobiel tijdens een bezoek aan een winkel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de winkel vergelijken zij met hun mobieltje prijzen en kijken ze naar product recensies voordat zij tot aanschaf over gaan. Volgens het Nederlands e-commerce bureau Netwinst liggen juist hier kansen de retailer. Het enige dat de retailer volgens hen nog hoeft te doen is juist dit gedrag aan te moedigen. Het bedrijf lanceert hiervoor de app, waarmee klanten hun kijkgedrag in de winkel kunnen combineren met surfen op Internet.

related partner content for mobile comes here

Peter van der Schaar(Netwinst): “Vele retailers staan op randje afgrond.Ze blijven investeren in dure etalages, muziekinstallaties en verlichting om een zekere shopping experience bij hun klant te creëren in de hoop dat dit meer geld in het laatje brengt. Mijn boodschap aan de winkeliers: ‘Stimuleer zoekgedrag in je winkel en gebruik dit online zoekgedrag om offline terrein terug te winnen!’.

De online applicatie SpecChecker is gekoppeld aan de databases van Icecat.nl en Kieskeurig.nl. De retailer kan er natuurlijk ook zijn eigen data aan koppelen. Zo ontstaat een totaalbeeld van prijzen, specificaties en extra informatie voor de klant. SpecChecker genereert een QR code die verwerkt kan worden in bijvoorbeeld het schapkaartje. Het gebruik er van is net zo eenvoudig als het plakken van een sticker op het product. De klant scant de QR code met zijn eigen smartphone en krijgt vervolgens alle verzamelde info op zijn scherm te zien. De retailer komt op deze manier tegemoet aan de behoeften van de consument. Hij krijgt bovendien inzicht in het scangedrag in de winkel. Dit kan per vestiging gespecificeerd worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in