Overslaan en naar de inhoud gaan

Gemak of Fun bepalen het succes van je app.

Nu het einde van het jaar weer nadert, zijn we allen druk met plannen maken voor komend jaar. Ik word dan ook regelmatig benaderd door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen week stond er al een mooi stuk over mobile op Emerce van Marco Disseldorp, waarbij hij terecht wees op het feit dat mobile ons gedrag fenomenaal heeft veranderd. (). Vrij vertaald houdt dit in dat mobile niet staat voor ‘just another channel’, maar voor een ‘way of life’. Hier zit wellicht ook de moeilijkheid. Hoe weet je wat werkt en wat niet?

related partner content for mobile comes here

In het volgende filmpje legt Mark Brill van UCL de combinatie van mobile en marketing, briljant uit! Let vooral op de statistieken J

In mijn ervaring, sluiten succevolle apps aan, op de behoefte van de mens aan gemak en fun. Beide maken ons leven immers een stuk beter.

Een aansluitende customer journey

Mijn eerste tip aan marketeers wanneer we beginnen aan het integreren van mobile is, kijk eens naar wat je klant doet met een smartphone of tablet. Niet alleen in Google Analytics, maar ga eens echt kijken. Doorloop zelf de stappen of vraag het je klant. Alleen zo kun je de behoeften van je klant ontdekken of een probleem herkennen. Een behoefte of probleem waarvan ze zelf niet wisten dat ze het hadden, zou Steve Jobs zeggen.

Gucci verviervoudigde haar mobile conversie door op de juiste manier aan te sluiten op de behoefte van haar doelgroep. Om precies te zijn, de behoefte per device. Gucci geeft ook aan dat dit een proces was van trail and error. Van proberen, meten en bijschaven. Dus gun jezelf een leerproces. Maar niets doen is geen optie!

Tip: Geef in je plan antwoord op de vraag; welke behoefte heeft mijn klant, op welk moment en op welke plek.

Gemak of Fun

Het bedenken en ontwikkelen van een native app is een kunst. Wat maakt dat iemand met regelmaat jouw app zou gebruiken. Waarom zou iemand een app op zijn telefoon willen en daar ook houden! Dit succes ligt volgens mij in gemak of fun. Bedenk of je app het leven (van je klant) makkelijker maakt of leuker. Is het antwoord ja! Dan heb je een succes in handen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in