Overslaan en naar de inhoud gaan

Renault zet hoog in op Mégane

Compacts maken ruim eenderde van de Europese automarkt uit. Succes in dit segment biedt dus aantrekkelijke winsten (Volkswagen Golf ),…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Mégane Scenic, een kruising tussen minivan en compact, werd in 1996 gelanceerd. De serie werd een doorslaand succes en is tegenwoordig goed voor ruim eenderde van Renaults autodivisie-inkomsten. Dankzij dit succes kon het eens noodlijdende bedrijf in 1999 zelfs het Japanse Nissan overnemen.

related partner content for mobile comes here

Vorig jaar kelderden de winsten van de auto-unit echter, met 86%. En wederom moet de Mégane redding brengen: Renault verwacht dat de nieuwe, ge-redesignde lijn 50% van de divisiewinsten gaat genereren.

Succes is cruciaal, zowel voor Renault als Nissan. Want als onderdeel van de kostenbesparingsstrategie van de alliantie, gaat ook Nissan zijn toekomstige compacts, waaronder de Almera, op het Mégane-platform bouwen. Bij twee miljoen auto’s per jaar worden de besparingen geraamd op jaarlijks bijna een miljard dollar.
Autokenners zijn enthousiast over het gedurfde design van de nieuwe Mégane-lijn, die een jong publiek moet aantrekken en Renaults kwaliteitsimago moet opvijzelen, door minder defecten en een exacte ‘fit en finish’. Maar de echte test volgt dit najaar, als de sedan en tweedeurs-hatchback in de showroom staan. Dan moet de investering worden terugverdiend, liefst voor herfst 2003, wanneer de vijfde-generatie Golf uitkomt.

< SIZE=1>Bron: business week <#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in