Renault zet hoog in op Mégane
De Mégane Scenic, een kruising tussen minivan en compact, werd in 1996 gelanceerd. De serie werd een doorslaand succes en is tegenwoordig goed voor ruim eenderde van Renaults autodivisie-inkomsten. Dankzij dit succes kon het eens noodlijdende bedrijf in 1999 zelfs het Japanse Nissan overnemen.
Vorig jaar kelderden de winsten van de auto-unit echter, met 86%. En wederom moet de Mégane redding brengen: Renault verwacht dat de nieuwe, ge-redesignde lijn 50% van de divisiewinsten gaat genereren.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieu
Succes is cruciaal, zowel voor Renault als Nissan. Want als onderdeel van de kostenbesparingsstrategie van de alliantie, gaat ook Nissan zijn toekomstige compacts, waaronder de Almera, op het Mégane-platform bouwen. Bij twee miljoen auto’s per jaar worden de besparingen geraamd op jaarlijks bijna een miljard dollar.
Autokenners zijn enthousiast over het gedurfde design van de nieuwe Mégane-lijn, die een jong publiek moet aantrekken en Renaults kwaliteitsimago moet opvijzelen, door minder defecten en een exacte ‘fit en finish’. Maar de echte test volgt dit najaar, als de sedan en tweedeurs-hatchback in de showroom staan. Dan moet de investering worden terugverdiend, liefst voor herfst 2003, wanneer de vijfde-generatie Golf uitkomt.
<#FONT SIZE=1>Bron: business week <#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid