Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Een nieuwsbrief is geen advertentie’

Specsavers Opticiens mag er niet mee adverteren, maar wel haar relaties in een nieuwsbrief informeren over de huidige concurrentieslag in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week daagde Specsavers Opticiens haar concurrent Fielmann voor de rechter van Almelo om helderheid te krijgen over de uitspraak gedaan op 8 mei 2002. Toen bepaalde de rechter dat Specsavers in geen van haar geplaatste advertenties een vergelijking mag maken met Fielmann. Onlangs heeft Specsavers in haar nieuwsbrief haar partners en relaties geïnformeerd over de prijzenslag in de optiekmarkt. Vervolgens eiste Fielmann een boete van 10.000 euro.

related partner content for mobile comes here

Gisteren heeft de rechter deze claim verworpen. De rechter oordeelt dat een nieuwsbrief geen advertentie is. Deze rechtszaak moest opheldering bieden over wat er nu precies wordt verstaan onder de term 'advertentie' en of Specsavers het recht heeft om haar partners, relaties en zelfs de media te informeren over de huidige situatie. Die opheldering is gekomen: Specsavers mag haar nieuwsbrief gebruiken als communicatiemiddel naar haar relaties toe, ook als het om de concurrentieslag gaat en hoeft dus geen boete te betalen.

Reidar Bakker, woordvoerder van Specsavers Opticiens: ‘Wij zijn natuurlijk heel erg blij met deze uitspraak. Het betekent voor ons heel veel dat wij over wat ons als optiekgroep beweegt kunnen blijven communiceren, vooral naar onze relaties toe. De prijzenslag in het Noorden van het land houdt veel vakgenoten bezig, waaronder potentiële én toekomstige venture partners, en wij willen graag open en duidelijk zijn over onze beweegredenen en overwegingen in deze zaak.’

Op 24 oktober aanstaande dient het hoger beroep dat Specsavers heeft aangespannen tegen de uitspraak van de rechter van 8 mei jongstleden. Dan zal worden bepaald of Fielmann mag claimen 'altijd de goedkoopste te zijn'. Specsavers heeft er veel vertrouwen in dat ook deze uitspraak in haar voordeel zal uitvallen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in