Overslaan en naar de inhoud gaan

Reisorganisaties terughoudend met reclame door ramp

Dit weekend geen reclame voor vliegvakanties en last-minutereizen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Grote reisorganisaties zijn voorlopig even terughoudend met het maken van reclame voor vliegvakanties en lastminutereizen. Dat hebben TUI Nederland, Thomas Cook en Corendon vrijdag laten weten. Uit respect voor de nabestaanden van de vliegramp in Oekraïne zullen zij in ieder geval dit weekend niet adverteren op tv, radio en in kranten.

related partner content for mobile comes here

De reisorganisaties merken ook dat het animo om een nieuwe vakantie te boeken, bij veel Nederlanders nu even iets minder is. "Donderdagavond lag het boeken bijna helemaal stil en ook vrijdag werd er minder geboekt dan normaal", zegt een woordvoerster van Thomas Cook. Ook bij Corendon was het vrijdag rustiger. "Maar dat kan ook aan het mooie weer in Nederland liggen", aldus een zegsvrouw. Alleen TUI signaleerde geen duidelijke daling in het aantal boekingen.

Mensen die hun vakantie al hebben gepland, gaan wel nog steeds op vakantie. Het neerstorten van vlucht MH17 waarbij bijna 300 mensen omkwamen, zorgde niet voor een stijging in het aantal annuleringen. "Er zijn gelukkig niet veel mensen die nu niet meer durven te vliegen", zegt de woordvoerster van Thomas Cook. "Bij ons hebben eigenlijk alleen verschillende familieleden van slachtoffers van de ramp hun reis geannuleerd. Mensen lijken de vliegramp meer als een incident te zien."

 

bron: anp

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in