Overslaan en naar de inhoud gaan

Recma: Mindshare in Nederland bovenaan in omvang en bestedingen

MediaCom in EMEA de grootste.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na de ‘kwaliteitsranglijst’ van onderzoeker Recma vanis er nu de ranglijst op basis van omvang/bestedingen (overall activity). Daaruit blijkt dat Mindshare ook in 2014 in Nederland weer bovenaan stond met 746 miljoen euro (een groei van 4 procent ten opzichte van 2013).

In de volgorde van de ranglijst zijn er geen wijzigingen ten opzichte van 2013 (MEC en MediaCom die ook beide onder GroupM vallen blijven 2 en 3), wel in de groei. Zo zijn de vier grootste groeiers MediaCom, Initiative, UM en Vizeum, allen met 10 procent. Alleen bij Havas Media was er een daling: -4 procent.

Recma meet overigens alleen de mediabureaus die onder een internationale holding vallen.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in