Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclameklacht tegen Eigen Huis afgewezen

De Reclame Code Commissie heeft een klacht van een Amsterdamse makelaar over de radiocampagne ´Vereniging Eigen Huis houdt iedereen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een serie radiospots, die vanaf het najaar van 2003 tot deze zomer is uitgezonden, levert Vereniging Eigen Huis op licht ironische toon commentaar op makelaars, notarissen, aannemers en hypotheekadviseurs.

related partner content for mobile comes here

De spot over makelaars gaat over gemakzuchtige uitdrukkingen die deze beroepsgroep veelvuldig bezigt bij het aanprijzen van woningen. (´zeg niet authentieke stijlkenmerken als er flink verbouwd moet worden. Als een huis al heel lang te koop staat, begin dan niet over buurt in opkomst. Er is niks mis met de woorden vochtplek of achterstallig onderhoud´).

Een makelaar vond de reclamespots denigrerend voor zowel zijn eigen kantoor als zijn beroepsgroep en diende in mei van dit jaar een klacht in. Deze klacht is op 19 juli door de Reclame Code Commissie verworpen. Volgens de commissie is de uiting niet kwetsend voor de beroepsgroep en de klagende makelaar en zal de ironie van de radiospot het gemiddelde publiek niet ontgaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in