Overslaan en naar de inhoud gaan

“Geen effect presidentscampagnes op stemmers

De advertentiecampagnes van George W. Bush en John F. Kerry hebben geen effect op het stemmende publiek, ondanks een budget van 300 miljoen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een studie van het New Yorkse bureau Brand Keys. Republikeinse, Democratische en onafhankelijke stemmers werd gevraagd of de commercials van Bush en Kerry de perceptie rond de kandidaten beïnvloedden. Dat bleek niet het geval.

related partner content for mobile comes here

Volgens Robert Passikoff, de baas van Brand Keys, hebben de presidentskandidaten dezelfde problemen als ‘veel merken van de 21ste eeuw’: ze worden net zo in de markt gezet als consumentenproducten en steunen voornamelijk op tv-reclame om de boodschap uit te dragen. Het publiek ziet daardoor minder verschil (Brandrepublic).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in