Overslaan en naar de inhoud gaan

RCC: anti-C1000 radiospotjes geen probleem

Stichting Wakker Dier mag doorgaan met haar anti-C1000 radiospotjes. Dat concludeert de Reclame Code Commissie na een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is blij met de uitspraak en ziet hierin een extra motivatie om haar campagne tegen de dieronvriendelijke kiloknallers met extra energie voort te zetten. Een van de wensen van Wakker Dier is in ieder geval al ingelost: C1000 maakte deze week bekend voortaan ook diervriendelijker, biologisch vlees in de aanbieding te doen.

related partner content for mobile comes here

De tekst van de radiospot luidt: Geen stro, geen daglicht, geen ruimte, geen fratsen. Voor de onfatsoenlijk lage vleesprijzen bij C1000, worden miljoenen dieren ook onfatsoenlijk slecht behandeld.

Tijd voor een andere supermarkt. Word wakker met Wakker Dier.’

De Reclame Code Commissie stelt onder meer: ‘Het staat Wakker Dier in beginsel vrij om haar mening over de vleesprijzen bij een met name genoemde supermarkt te noemen en de wijze waarop Wakker Dier dat in de onderhavige reclame doet, acht de commissie niet van dien aard, dat de reclame in strijd is met de Nederlandse Reclame Code. Klager heeft niet weersproken dat gebrek aan zaagsel, daglicht en ruimte bij het merendeel van de door C1000 verkochte vleeskippen leidt tot diverse welzijnsproblemen, noch dat voor varkens en runderen een soortgelijke situatie geldt. Voorts heeft Wakker Dier toegelicht waarom C1000 naar haar mening, in verhouding tot andere supermarkten een “buitenproportioneel grote verantwoordelijkheid” heeft voor de “negatieve prijsspiraal in de vleesketen” en de daarvoor veroorzaakte welzijnsproblemen… Daarmee is de kritiek van Wakker Dier feitelijk voldoende onderbouwd.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in