RCC: anti-C1000 radiospotjes geen probleem
Wakker Dier is blij met de uitspraak en ziet hierin een extra motivatie om haar campagne tegen de dieronvriendelijke kiloknallers met extra energie voort te zetten. Een van de wensen van Wakker Dier is in ieder geval al ingelost: C1000 maakte deze week bekend voortaan ook diervriendelijker, biologisch vlees in de aanbieding te doen.
De tekst van de radiospot luidt: Geen stro, geen daglicht, geen ruimte, geen fratsen. Voor de onfatsoenlijk lage vleesprijzen bij C1000, worden miljoenen dieren ook onfatsoenlijk slecht behandeld.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaTijd voor een andere supermarkt. Word wakker met Wakker Dier.’
De Reclame Code Commissie stelt onder meer: ‘Het staat Wakker Dier in beginsel vrij om haar mening over de vleesprijzen bij een met name genoemde supermarkt te noemen en de wijze waarop Wakker Dier dat in de onderhavige reclame doet, acht de commissie niet van dien aard, dat de reclame in strijd is met de Nederlandse Reclame Code. Klager heeft niet weersproken dat gebrek aan zaagsel, daglicht en ruimte bij het merendeel van de door C1000 verkochte vleeskippen leidt tot diverse welzijnsproblemen, noch dat voor varkens en runderen een soortgelijke situatie geldt. Voorts heeft Wakker Dier toegelicht waarom C1000 naar haar mening, in verhouding tot andere supermarkten een “buitenproportioneel grote verantwoordelijkheid” heeft voor de “negatieve prijsspiraal in de vleesketen” en de daarvoor veroorzaakte welzijnsproblemen… Daarmee is de kritiek van Wakker Dier feitelijk voldoende onderbouwd.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid