Puma komt met vervuilingsbalans
Het Duitse sportmerk Puma heeft maandag als vorm van verantwoord ondernemen een vervuilingsbalans gelanceerd. Door in kaart te brengen waar…
Topman Jochen Zeitz hoopt dat zijn vervuilingsbalans navolging krijgt. Het bedrijf uit Herzogenaurach becijfert de totale milieuschade in 2010 op 94,4 miljoen euro. Op de balans staan bijvoorbeeld de CO2-uitstoot door koeien bij de productie van leer, het waterverbruik bij de verbouwing van katoen en de tol die chemicaliën eisen van het milieu.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Voor het overgrote deel liggen die kosten bij toeleveringsbedrijven. Toch vindt Zeitz het de verantwoordelijkheid van Puma om daar iets aan te doen. Hij vindt dat bedrijven verantwoordelijkheid moeten nemen voor de schade die zij veroorzaken bij de fabricage van hun product. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid