Overslaan en naar de inhoud gaan

Positie op de afstandsbediening niet belangrijk

De eerste 9 posities op de afstandsbediening lijken belangrijk als het gaat om de voorkeur van de kijker. Maar slechts 44 procent van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

MarketResponse Nederland deed een onderzoek naar de zenderindeling die op de afstandsbediening is geprogrammeerd en meldt vandaag de resultaten. Slechts 35 procent van de respondenten toetst meestal de nummers in terwijl bijna de helft van de kijkers de pijltjestoets meestal gebruikt om de zender naar keuze te vinden. De overige 18 procent maakt even vaak gebruik van beide mogelijkheden.
De knoppen 1 tot en met 5 blijven voorbestemd voor respectievelijk de drie publieke zenders en vervolgens RTL 4 en 5. De percentages variëren hier van 97 procent (Nederland 1) tot 88 procent (RTL 5). Bij de knoppen 6 en 7 bestaat een meer gespreid beeld. Er is nog wel sprake van een duidelijke voorkeur met SBS 6 op 6 (69 procent) en RTL 7 op 7 (61 procent), maar deze scores zijn toch beduidend lager dan bij de zenders op de eerste vijf posities.
De derde groep, de posities 8, 9 en 10, betekent een strijd tussen Net 5, Veronica en Talpa. Hier is de Nederlander duidelijk minder unaniem. Nieuwkomer Talpa wordt het meest op de 10e positie geprogrammeerd, maar het gaat hier om slechts 16 procent.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek werd gedaan onder een representatieve steekproef van ruim 360 Nederlandse huishoudens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in