Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteerders teleurgesteld in kijkcijfers Talpa

Volgens Ingrid Stumpel, nu nog mediaspecialist van adverteerdersbond BVA, heeft de achterban ‘heel teleurgesteld’ gereageerd op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze is ook van mening dat Talpa de kans moet krijgen om nog te groeien. ‘Het tv-seizoen moet nog goed op gang komen. De plannen zijn ambitieus genoeg’, zegt ze in De Telegraaf.’ Talpa bezette de vijfde plaats van best bekeken zenders in de afgelopen week.

related partner content for mobile comes here

Volgens Bas de Vos van Kijk- en LuisterOnderzoek is vooral de vooravond een zorgenkindje. ‘In de vroege avond zet RTL Boulevard de toon. NSE trok telkens minder kijkers dan de avond ervoor en dat is geen goed teken. Het programma moet zich ontwikkelen, maar dat zal moeilijk zijn. Tot nu toe valt het begin van Talpa tegen. Op 'primetime' moet de programmering nog op stoom komen, maar de vooravond is vooralsnog niet gelukt. Talpa is nog geen familiebrede, vernieuwende zender.’

Tv-kenner Bert van der Veer: ‘Het is mij te vroeg om te zeggen dat het met hun vooravond niet meer goed komt, die kan nog aantrekken. Ze gaan er eerst aan schaven voordat ze gaan schuiven met programma's. Ze geven de programma's zeker een maand of twee de kans, want als ze ze meteen bij het vuilnis zetten dan is dat publicitair niet handig.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in