Plan Nederland publiceert jaarverslag op Facebook
Ontwikkelingsorganisatie Plan Nederland publiceert het jaarverslag 2009-2010 op Facebook,en is daarmee naar eigen zeggen de eerste in Nederland.
Doel van de actie is om de transparantie nog verder verbeteren en meer mensen inzicht geven in de bestedingen en resultaten. Plan helpt kinderen in 48 landen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet jaarverslag verschijnt via dagelijks posts op facebook.com/plannederland, van 2 tot en met 15 december
Facebook-bezoekers kunnen direct reageren. De Facebook-pagina telt inmiddels 384 fans. Het jaarverslag op Facebook is gemaakt in samenwerking met Pickle Factory.
‘Ons jaarverslag op Facebook is voor iedereen eenvoudig toegankelijk. Met deze nieuwe mogelijkheden willen we nog transparanter zijn en een positieve bijdrage leveren aan de discussie over bestedingen van ontwikkelingssamenwerking’, zegt Tjipke Bergsma, algemeen directeur van Plan Nederland. ‘We kunnen via films, blogs, links, grafieken, audio en foto’s inzicht geven in ons werk, op een plek waar mensen al sociaal actief zijn. Social media brengen mensen bij elkaar, hier en in ontwikkelingslanden. Daarom geloven wij in de kracht van dit medium om mensen te betrekken en te activeren bij ons werk.’
Plan Nederland komt overigens ook met een printversie van het jaarverslag,echter pas nadat de Facebook-versie geheel gepost is.
Glossy
Het print-jaarverslag komt (voor de 3e keer) in de vorm van een glossy, en heeft als titel ‘Plan van een Meisje’. Plan vraagt hiermee aandacht voor de achtergestelde positie van meisjes wereldwijd en de Plan-campagne ‘Because I am a Girl’, voor betere levensomstandigheden en toekomstkansen voor meisjes.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid