Overslaan en naar de inhoud gaan

Plan Nederland publiceert jaarverslag op Facebook

Ontwikkelingsorganisatie Plan Nederland publiceert het jaarverslag 2009-2010 op Facebook,en is daarmee naar eigen zeggen de eerste in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ontwikkelingsorganisatie publiceert het jaarverslag 2009-2010 op Facebook,en is daarmee naar eigen zeggen de eerste in Nederland.

related partner content for mobile comes here

Doel van de actie is om de transparantie nog verder verbeteren en meer mensen inzicht geven in de bestedingen en resultaten. Plan helpt kinderen in 48 landen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika.

Het jaarverslag verschijnt via dagelijks posts op , van 2 tot en met 15 december

Facebook-bezoekers kunnen direct reageren. De Facebook-pagina telt inmiddels 384 fans. Het jaarverslag op Facebook is gemaakt in samenwerking met Pickle Factory.

‘Ons jaarverslag op Facebook is voor iedereen eenvoudig toegankelijk. Met deze nieuwe mogelijkheden willen we nog transparanter zijn en een positieve bijdrage leveren aan de discussie over bestedingen van ontwikkelingssamenwerking’, zegt Tjipke Bergsma, algemeen directeur van Plan Nederland. ‘We kunnen via films, blogs, links, grafieken, audio en foto’s inzicht geven in ons werk, op een plek waar mensen al sociaal actief zijn. Social media brengen mensen bij elkaar, hier en in ontwikkelingslanden. Daarom geloven wij in de kracht van dit medium om mensen te betrekken en te activeren bij ons werk.’

Plan Nederland komt overigens ook met een printversie van het jaarverslag,echter pas nadat de Facebook-versie geheel gepost is.

Glossy

Het print-jaarverslag komt (voor de 3e keer) in de vorm van een glossy, en heeft als titel ‘Plan van een Meisje’. Plan vraagt hiermee aandacht voor de achtergestelde positie van meisjes wereldwijd en de Plan-campagne ‘Because I am a Girl’, voor betere levensomstandigheden en toekomstkansen voor meisjes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in