Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips wint voor derde keer op een rij de Reputation Award

Philips heeft de beste reputatie van de 30 grootste bedrijven van Nederland, zo blijkt uit de jaarlijkse studie van het Reputation…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Philips is niet alleen de winnaar in 2010, maar voerde ook al in 2008 en 2009 de ranglijst aan. De nummer 2 op de ranglijst is eveneens hetzelfde als vorig jaar, de Rabobank. Nieuwkomer in de top 3 is Air France-KLM, die FrieslandCampina naar een 4e plaats verdringt.

related partner content for mobile comes here

De reputaties van financiële instellingen zitten weer in de lift. Fortis en ING Groep hebben de grootste vooruitgang geboekt op reputatiegebied. Vanwege de glijvlucht van Fortis in voorgaande jaren staat Fortis nog steeds onderaan de ranglijst, maar ING Groep stijgt negen plaatsen en staat nu op de 18e plaats. NS heeft te lijden onder de slechte weersomstandigheden van de laatste tijd en laat de grootste daling zien op reputatiegebied. Echter, NS daalt hierdoor slechts één plaats in de ranglijst en blijft nog boven Fortis. Nuon maakt de grootste val in de ranglijst, Nuon valt vier plaatsen naar beneden tot de 26e positie.

Het onderzoek naar de reputatie van Nederlandse ondernemingen is onderdeel van de wereldwijde reputatiestudie in 35 landen van het Reputation Institute.

Dit is het tiende achtereenvolgende jaar dat de reputaties van Nederlandse bedrijven zijn gemeten. Volgens Cees van Riel zijn er een aantal interessante trends en verschuivingen waarneembaar als naar de resultaten van de laatste tien jaar wordt gekeken: “Er lijkt een verband te bestaan tussen de economische cyclus en reputatiescores. Als het consumentenvertrouwen negatief is dalen de reputatiescores; als het consumentenvertrouwen positief is zien we een verbetering van de reputatiescores.”
Over winnaar Philips zegt Van Riel: “De transformatie van Philips naar een toonaangevend merk op het gebied van gezondheid en welzijn heeft een enorme positieve impact teweeggebracht op de reputatie van Philips. Echter, in 2001 kwam Philips niet voor in de top 10 van onze reputatieranglijst, hetgeen aangeeft dat reputaties met zorg moeten worden opgebouwd en tijd nodig hebben om tot wasdom te komen.”

De ranglijst van 2010:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in