Overslaan en naar de inhoud gaan

31 nominaties voor Esprix

De Esprix jury heeft dit jaar 31 campagnes genomineerd voor een Esprix.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de ranglijst van genomineerde bureaus zijn Red Urban en de Etecetera Groep rijk vertegenwoordigd met respectievelijk vijf en vier nominaties. TBWA\Neboko komt als gebruikelijk sterk voor de dag met drie nominaties. Verder zijn ook Doom & Dickson N=5/Kong, Rapp, Dawn, G2 Amsterdam en Achtung meermalen genomineerd.
Aan klantenzijde voert Unilever de ranglijst aan met drie nominaties, gevolgd door Heineken, Albert Heijn en Pon alle met twee nominaties. Bij de Esprix zijn prijzen te vergeven in elf categoriën. De meeste nominaties zijn toegekend in de categoriën Dienstverlening non-financial (zeven) en FMCG Food (vijf). Opvallend is dat de categorie direct mail slechts één nominatie telt (Yeti/Achtung), In totaal had de organisatie 165 unieke inzendingen ontvangen.

related partner content for mobile comes here

Gedragbeïnvloeding staat dit jaar centraal bij de aangescherpte Esprix. Bij binnenkomst zijn de campagnes beoordeeld op het behaalde resultaat. Tevens is gekeken naar de combinatie van streategie en creatie. Nieuw dit jaar is dat (waar in voorgaande jaren een nominaite niet altijd een prijs betekende) genomineerde cases ook daadwerkelijk worden bekroond. Met welke kleur edelmetaal de genomineerden naar huis gaan, wordt woensdag 2 juni bekend.

De genomineerden per categorie zijn:

FMCG Food
OLA IJstijd
Bureau: MTV Networks
Opdrachtgever: Unilever Nederland

Jouw Heineken
Bureau: Fitzroy, TBWA\NEBOKO en Kobalt
Opdrachtgever: Heineken Nederland

Amstel Teamlink
Bureau: 2010 Amsterdam, Doom&Dickson, BST Brands
Opdrachtgever: Heineken Nederland

Unox - De muts van '63
Bureau: Being There, The Gardeners, Emakina
Opdrachtgever: Unilever Benelux

OLA Tussendoortjesvergelijker
Bureau: Being There, The Gardeners, Emakina
Opdrachtgever: Unilever Benelux

FMCG Non-Food
Pritt Knutselwereld
Bureau: G2 Amsterdam, Little Chicken Game Company
Opdrachtgever: Henkel Nederland

Not for profit
Veilig internetten
Bureau: N=5, KONG
Opdrachtgever: Rijksoverheid / Ministerie van Justitie

Abracadabra
Bureau: G2 Amsterdam
Opdrachtgever: ROC Noord Holland

Shit Happens
Bureau: Doom&Dickson, SuperHeroes
Opdrachtgever: Stichting Consument en Veiligheid

Dienstverlening Financial
Rabobank Wonen Najaar
Bureau: RAPP
Opdrachtgever: Rabobank

Alex. Wie volgt?
Bureau: Dawn
Opdrachtgever: Alex Vermogensbank

Dienstverlening Non-Financial
The Dutch Guy
Bureau: De PersoneelZaak
Opdrachtgever: Imtech

Ontdek de geheime formule
Bureau: Nieuw
Opdrachtgever: Hoofdbedrijfschap Ambachten

Hi, Internet op je mobiel
Bureau: Red Urban
Opdrachtgever: Hi

Maandag
Bureau: Dawn
Opdrachtgever: Maandag®

Windows 7 Introductie
Bureau: Etcetera, Etcetera Live!, Red Urban
Opdrachtgever: Microsoft

Pokkie Foetsie. Alles Foetsie
Bureau: FHV BBDO, Red Urban, Winkelman & Van Hessen
Opdrachtgever: Hi

XS4ALL Veiligheid op Internet
Bureau: Ogilvy Amsterdam
Opdrachtgever: XS4ALL Internet

Retail
Bol.com breekt in op routine-aankoop studieboeken
Bureau: ETCETERA, Red Urban
Opdrachtgever: bol.com

Beter Horen. De hoorspecialist
Bureau: N=5
Opdrachtgever: Beter Horen

Kinderboekenweek 2009
Bureau: Van Wanten Etcetera, Artbox
Opdrachtgever: Stichting CPNB

Albert Heijn Voetbalplaatje
Bureau: TBWA\NEBOKO, NEBOKO\RETAIL, Newslab
Opdrachtgever: Albert Heijn

Albert Heijn Sneeuwwitje
Bureau: TBWA\NEBOKO, NEBOKO\RETAIL
Opdrachtgever: Albert Heijn

Duurzame goederen
Volkswagen Pak de Polo
Bureau: ACHTUNG!
Opdrachtgever: Pon's Automobielhandel

Business to business
CBA: 100 jaar
Bureau: RAPP, Virtual Fairfround
Opdrachtgever: CBA

Small budget
KitKat Jesus
Bureau: Ubachswisbrun/JWT
Opdrachtgever: Nestlé

Hoe neem je afscheid van 2009?
Bureau: ETCETERA Groep, Red Urban
Opdrachtgever: ETCETERA Groep, Red URBAN

TNT Post Traffic Card, gericht aan Energie en Telecom branche
Bureau: Jump! Communicatie
Opdrachtgever: TNT Post

Social responsibility
Eneco's Strijd om Watt
Bureau: bureau Ranja & 3MO
Opdrachtgever: Eneco

Burendag 2009
Bureau: Lemz
Opdrachtgever: Douwe Egberts Nederland

Direct mail
De Yeti. Hij bestaat dus wel…
Bureau: ACHTUNG!
Opdrachtgever: Pon's Automobielhandel

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in