Overslaan en naar de inhoud gaan

NDC|VBK beperkt winstdaling

NDC|VBK heeft in crisisjaar 2009 de terugval in omzet en nettowinst voor een deel kunnen compenseren door met name ingrijpende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook de integratie van het educatieve bedrijf ThiemeMeulenhoff hielp mee. De omzet kwam uit op 339,9 miljoen euro (305,5 miljoen in 2008) terwijl de winst - mede door een bijzondere afwaardering van immateriële vaste activa en een voorziening op reorganisatekosten - terugviel naar 47,6 miljoen euro (57,9 miljoen in 2008).

related partner content for mobile comes here

De uitgever kampte met teruglopende advertentie-inkomsten bij dag- en weekbladen. De omzet uit oplage en losse verkoop van Dagblad van het Noorden en Leeuwarder Courant steeg daarentegen licht. Met ingrijpende kostenoperaties en reductie van het aantal medewerkers met 150 fte, is het krantenbedrijf ´aangepast aan de marktomstandigheden´.

Bestuursvoorzitter Jan de Roos: ´Al onze markten zijn sterk in beweging. We hebben in verschillende bedrijven aanzienlijke ingrepen moeten doen om kosten omlaag te brengen. Constante productaanpassing en heroriëntatie op onze strategie zijn nodig om aansluiting te houden bij de markt. Ondanks tekenen van licht economisch herstel, verwachten wij dat ook 2010 een uitdagend jaar zal worden.´

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in