Philips blijft bij Carat


Opluchting bij de Britse groep Aegis, want dochter Carat behoudt de mediainkoop van Philips. Mediaedge:cia van WPP verloor de laatste ronde nadat eerder al twee kandidaten waren afgevallen.
Dat waren ZenithOptimedia van Publicis en de Omnicom Group. 's Werelds grootste marketingconglomeraten streden dus om de eer en Philips nam er maar liefst zes maanden voor om tot een keuze te komen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe keuze was een persbericht waard voor Philips, waarin Andrea Ragnetti, chef marketing officier (Vlaams is een heerlijke taal) van Philips Electronics, zegt dat 'sense and simplicity' en een klant- en marktgestuurd bedrijf onder Carat nog beter vorm zullen krijgen.
Carat werkt al sinds 1996 voor Philips. Carat hielp Philips afgelopen jaar met de nodige innovaties met media-inkoop als een vorm van sponsoring van lezers, kijkers en bioscoopbezoekers, waarover we schreven.
De omvang van het account maakt Philips niet bekend, maar het gaat om bruto zo'n slordige 450 miljoen euro nar verluidt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid