Overslaan en naar de inhoud gaan

Pers belangrijk voor succes Nederlandse ICT bedrijven

Er is een duidelijk verband tussen de winstgevendheid van ICT bedrijven en de mate waarin deze ondernemingen in de pers verschijnen, zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitslagen van het onderzoek, gehouden onder Nederlandse ICT bedrijven staven eerdere conclusies van Amerikaanse onderzoeksbureaus over de waarde van publiciteit bij grote en succesvolle ICT bedrijven in de Verenigde Staten. Het onderzoek van OCG - ICT, dat zich primair richt op de invloed van publiciteit op het succes van Nederlandse ICT bedrijven, laat een duidelijk verband zien tussen winstgevendheid en de mate waarin organisaties in de publiciteit verschijnen.

related partner content for mobile comes here

Tot dusver dachten ondernemers veelal dat er over succesvolle bedrijven automatisch meer geschreven werd. Nu blijkt het ook omgekeerd te werken; ICT bedrijven die zinvolle publiciteit genereren en dus regelmatig "in de pers" verschijnen, zijn succesvoller dan hun concurrenten die het zonder publiciteit moeten stellen. Redactionele aandacht is volgens het onderzoek effectiever dan betaalde reclame of advertorials. Organisaties die geen actieve PR beoefenen, of zich in hun PR beleid beperken tot het verzenden van "organisatie gericht" nieuws (de nieuwe software release of samenwerkingsverbanden met andere organisaties) zijn aanmerkelijk minder succesvol dan bedrijven die zich actief, en met oog voor actuele ontwikkelingen weten te presenteren.

Van de winstgevende ICT bedrijven voert ruim 78 procent een actief en omgevingsbewust PR beleid. Van de overige bedrijven voert slechts 13 procent zo'n beleid. Hierbij lijkt het gegeven of de bewuste organisatie beursgenoteerd is, van ondergeschikt belang voor het genereren van zinvolle publiciteit

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in