PepsiCo vaart gezonde koers
De levensmiddelenfabrikant heeft daartoe de zogenaamde SunSeedTM olie ontwikkeld. Door de hartige snacks te bakken in deze speciale zonnebloemolie worden de percentages verzadigd vet bij meer dan 45 producten van merken Lay's, Smiths en Cheetos met 50% tot 77% verlaagd. Naast vermindering van het percentage verzadigd vet bestaat de vernieuwing uit reductie van calorieën, zout en kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen bij een groot aantal producten. PepsiCo International komt niet alleen met nieuwe producten maar neemt tevens bestaande producten onder handen.
Het gebruik van verbeterde zonnebloemolie is een speerpunt in voedings- en gezondheidsbeleid van PepsiCo 'Taste for Tomorrow'. Andere pijlers zijn geen concessies aan smaak doen en continue productverbetering. PepsiCo International ontwikkelde het beleid in de Benelux ter overkoepeling van al haar voeding- en gezondheidsinitiatieven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid