Pepsi en CBS in bewegende printadvertentie
De advertentie is afgedrukt op speciaal ' videopapier'. Als de lezer de betreffende pagina opent, zal in een klein schermpje een filmpje opstarten. Acteurs van de verschillende televisieseries leggen vervolgens uit hoe de player werkt. Daarna kan de lezer kiezen uit verschillende montages van nieuwe afleveringen van series als How I Met Your Mother en Two and a Half Men.
De speciale edities worden verstuurd naar abonnees in Los Angeles en New York. PepsiCo en CBS hebben de handen ineengeslagen ter promotie van zowel Pepsi Max van de frisdrankmaker als de herfstprogrammering van de maandagavond-comedies op de Amerikaanse zender onder de titel 'Monday to the Max'. OMD (Omnicom), het mediabureau van beide adverteerders, heeft geholpen de joint promotie tot stand te laten komen. 'Tegenwoordig moet je als entertainment marketeer iets anders doen dan het traditionele rtv en print, om te zorgen dat je onder de aandacht komt' zegt George Schweitzer, marketingdirecteur CBS, in Adage.
Bron: Adge
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid