Overslaan en naar de inhoud gaan

'Tv het effectiefste reclamemedium'

Een Brits onderzoek suggereert dat spotjes op televisie meer indruk maken en daardoor effectiever zijn dan alle andere reclamemedia.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek is uitgevoerd door Deloitte in opdracht van YouGov en het Edinburgh International Television Festival. Van de ondervraagden zei 64 procent dat reclame op televisie langer bleef hangen en meer impact maakte dan de andere traditionele reclamemedia. Krantenadvertenties kwamen tweede met 30 procent, gevolgd door tijdschriften, radio en buitenreclame.

related partner content for mobile comes here

Deloitte meldt verder in het onderzoek dat 44 procent van de respondenten aangeeft naar aanleiding van een televisiecommercial informatie over een bedrijf of product te hebben opgezocht (meestal via internet). Maar liefst 31 procent zegt door een spotje ook iets gekocht te hebben in een winkel, en 21 procent zegt dat online gedaan te hebben.

De cijfers zijn een hart onder de riem voor zenders als ITV en Channel 4 en Five die, volgens Group M (WPP), over 2009 een reclameomzetkrimp staan te wachten van 14 procent.
Bron: Campaign

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in