'Tv het effectiefste reclamemedium'


Het onderzoek is uitgevoerd door Deloitte in opdracht van YouGov en het Edinburgh International Television Festival. Van de ondervraagden zei 64 procent dat reclame op televisie langer bleef hangen en meer impact maakte dan de andere traditionele reclamemedia. Krantenadvertenties kwamen tweede met 30 procent, gevolgd door tijdschriften, radio en buitenreclame.
Deloitte meldt verder in het onderzoek dat 44 procent van de respondenten aangeeft naar aanleiding van een televisiecommercial informatie over een bedrijf of product te hebben opgezocht (meestal via internet). Maar liefst 31 procent zegt door een spotje ook iets gekocht te hebben in een winkel, en 21 procent zegt dat online gedaan te hebben.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De cijfers zijn een hart onder de riem voor zenders als ITV en Channel 4 en Five die, volgens Group M (WPP), over 2009 een reclameomzetkrimp staan te wachten van 14 procent.
Bron: Campaign
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid