‘PCM moet snel met nieuwe kranten komen’
De twee nieuwe titels passen in de concernstrategie die van PCM een multimediaal concern moet maken. Een tweede bijdrage daaraan moet komen van de overnames die PCM van plan is vanwege de beoogde beursgang, die door tegenvallende resultaten is vertraagd.
Grabiner zegt in een interview met de Volkskrant: ‘Ik vind het teleurstellend dat de bedrijfsleiding er nog niet in is geslaagd een zondagskrant te ontwikkelen waar wij in geloven. We hebben veel geld in de ontwikkeling ervan gestoken. Maar als je het doet, moet je wel een substantiële doelgroep bereiken.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe PCM-commissaris zegt marktleider te willen zijn, ‘want zo bind je de grote adverteerders aan je’. Hij noemt Trouw ‘een prachtige krant, mijn favoriet binnen PCM’. Maar, zegt hij, de oplage is te laag om relevant te zijn voor adverteerders. Een zondagskrant op dat niveau hebben we niet nodig. Het mooie van de Nederlandse dagbladmarkt is dat tussen De Telegraaf en de Volkskrant een enorm gat ligt dat nog kan worden gevuld.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid