Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook reclamemakers zappen reclames weg

Bijna een op de drie reclamemakers zet altijd zijn tv op een andere zender als er een commercial komt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veertig procent vindt dat er te veel reclames op tv zijn. Dat blijkt uit een onderzoek onder reclamemakers van Interview-NSS in opdracht van weekblad .

related partner content for mobile comes here

Bijna twee derde (64 procent) zegt zich er aan te storen dat de samenvattingen van voetbalwedstrijden door reclames worden onderbroken.

"Reclamemakers zijn net gewone mensen," concludeert het weekblad dat het onderzoek onder ruim tweehonderd commercialmakers liet doen.

Afgaande op de cijfers van het onderzoek blijken de makers van de tv-commercials elkaar in elk geval nauwelijks te bereiken.

Niet alleen zapt een derde de aanprijzing meteen weg, bijna de helft (49 procent) zegt dat regelmatig te doen terwijl 21 procent af en toe de afstandsbediening pakt. Slechts twee reclamemakers (1 procent) meldde de reclameblokken altijd netjes uit te zitten.

Overigens blijkt uit hetzelfde onderzoek dat de reclamemakers wel vatbaar blijken voor de boodschap in de spotjes en advertenties.

Twaalf procent wordt naar eigen zeggen "regelmatig" aangezet om iets aan te schaffen, terwijl 52 procent "af en toe" in de verleiding wordt gebracht.

Drie procent zegt niet vatbaar te zijn voor de aanprijzingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in