Ook reclamemakers zappen reclames weg
Veertig procent vindt dat er te veel reclames op tv zijn. Dat blijkt uit een onderzoek onder reclamemakers van Interview-NSS in opdracht van weekblad Adformatie.
Bijna twee derde (64 procent) zegt zich er aan te storen dat de samenvattingen van voetbalwedstrijden door reclames worden onderbroken.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu"Reclamemakers zijn net gewone mensen," concludeert het weekblad dat het onderzoek onder ruim tweehonderd commercialmakers liet doen.
Afgaande op de cijfers van het onderzoek blijken de makers van de tv-commercials elkaar in elk geval nauwelijks te bereiken.
Niet alleen zapt een derde de aanprijzing meteen weg, bijna de helft (49 procent) zegt dat regelmatig te doen terwijl 21 procent af en toe de afstandsbediening pakt. Slechts twee reclamemakers (1 procent) meldde de reclameblokken altijd netjes uit te zitten.
Overigens blijkt uit hetzelfde onderzoek dat de reclamemakers wel vatbaar blijken voor de boodschap in de spotjes en advertenties.
Twaalf procent wordt naar eigen zeggen "regelmatig" aangezet om iets aan te schaffen, terwijl 52 procent "af en toe" in de verleiding wordt gebracht.
Drie procent zegt niet vatbaar te zijn voor de aanprijzingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid