Overslaan en naar de inhoud gaan

Ouderen vaak vergeten doelgroep

Het bedrijfsleven vergeet de groep vijftigplussers in haar marketing. De meeste reclame is gericht op jongeren, waardoor de kansrijke groep…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit meldt de website van Marketing Online. Oorzaak van het negeren van de doelgroep ouderen is een aantal vooroordelen dat niet klopt. Zo zouden oudere mensen niet meer open staan voor nieuwe dingen, laten ze zich minder snel beïnvloeden en hebben ze een te klein huishouden. Volgens marketing-experts klopt dit niet. De vijftigplussers vormen een van de grootste bevolkingsgroepen. Ze zijn juist wel interessant voor marketing omdat ze veel geld en veel tijd hebben. Ze zouden bovendien net zo open staan voor nieuwe dingen als jongeren. Daartoe zouden echter de reclamecampagnes moeten worden aangepast. Volgens Marketing Online moet in campagnes meer worden ingespeeld op de sterke punten van ouderen zoals wijsheid, flexibiliteit en ervaring. Daarbij moet rekening worden gehouden met eventuele slechthorendheid, slechtziendheid en problemen met de snelheid van tv-reclame. Ouderen geven de voorkeur aan humoristische reclame met een positieve toonzetting. (Bron: Zibb/Marketingonline)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in