Ouderen vaak vergeten doelgroep


Dit meldt de website van Marketing Online. Oorzaak van het negeren van de doelgroep ouderen is een aantal vooroordelen dat niet klopt. Zo zouden oudere mensen niet meer open staan voor nieuwe dingen, laten ze zich minder snel beïnvloeden en hebben ze een te klein huishouden. Volgens marketing-experts klopt dit niet. De vijftigplussers vormen een van de grootste bevolkingsgroepen. Ze zijn juist wel interessant voor marketing omdat ze veel geld en veel tijd hebben. Ze zouden bovendien net zo open staan voor nieuwe dingen als jongeren. Daartoe zouden echter de reclamecampagnes moeten worden aangepast. Volgens Marketing Online moet in campagnes meer worden ingespeeld op de sterke punten van ouderen zoals wijsheid, flexibiliteit en ervaring. Daarbij moet rekening worden gehouden met eventuele slechthorendheid, slechtziendheid en problemen met de snelheid van tv-reclame. Ouderen geven de voorkeur aan humoristische reclame met een positieve toonzetting. (Bron: Zibb/Marketingonline)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid